Xtra Digital Logo

Fluisterende etalages bij van Haren!

20/07/2014     Ontwerp & Design / POS Materialen

Fluisterende etalages bij van Haren!

Schoenen retailer vanHaren gaat speakers plaatsen in de etalages van zijn flagshipstores in Amsterdam en Breda.  Daardoor zal er zowel binnen als buiten een reclameboodschap of muziek van vanHaren te horen zijn.

De winkelruiten van vanHaren worden afhankelijk van de afmetingen voorzien van één of twee kleine speakers. Die zetten met behulp van microtrillingen oppervlakten bestaande uit staal, hout of dubbelglas om in luidsprekers. Een volumebegrenzer zorgt ervoor dat de geluiden in de winkelstraat onder de toegestane decibelnorm blijven.

De zogenoemde fluisterende etalage moet extra stopkracht opleveren. In Engeland maken winkelketens als Gap, Benetton, Selfridges, Marks & Spencer en Harrods al gebruik van de speakers. VanHaren is de eerste retailer in Nederland die deze sonartechniek uit Amerikaanse onderzeeboten inzet.

Retailers proberen met fluisterende etalages de gevoelens en het gedrag van consumenten positief te beïnvloeden via van hun zintuigen.

VORIG ITEM