Xtra Digital Logo




VERPAKKINGS ONTWERP OM OP TE VALLEN!




VERPAKKINGS ONTWERP OM OP TE VALLEN!




VERPAKKINGS ONTWERP OM OP TE VALLEN!

HET VERPAKKINGSONTWERP.

Een juiste verpakking kan een merk en product een enorme boost geven in naamsbekendheid en verkoop. Een verpakking die verleidt en instrueert is de hoeksteen van elke goede marketing mix. Het ontwerpen van een verpakking die meer verkoop genereert is niet eenvoudig. Consumenten leven tegenwoordig ook in een interactieve wereld, kiezen bewuster en kopen steeds meer producten online.

De consumenten op de winkelvloer of die via een webshop shoppen moeten snel worden aangesproken om het product uiteindelijk in de winkelwagen te doen belanden. De juiste verpakking vertelt hierbij een verhaal, vervult een behoefte en verleidt de klant tot aankoop.

Xtra werkt nauw samen met retailers en consumenten om tot een juiste verpakking te kunnen komen, die verkoopt en tot herhalingsaankopen resulteert. Meer dan 70% van alle aankoopbeslissingen worden namelijk pas in de winkel genomen!


Een verpakking ontwerpen als merk.

Xtra definieert een merk als een "naam, term, teken, symbool of ontwerp, of een combinatie ervan bedoeld om de producten van een merk te identificeren en om ze te onderscheiden van die van andere merken. Hierbij staat imago, innovatie en klantbeleving centraal. Immers de prospect moet worden overtuigd dat uw verpakking en product de enige is die en oplossing biedt voor hun probleem of opportuniteit.

In het design wordt de boodschap duidelijk gevisualiseerd, de geloofwaardigheid bevestigt  en de koper gemotiveerd om loyaal te worden aan uw product en merk. Hierbij wordt ook gekeken naar materiaal, productie, logistiek en schapmanagement.


Verpakkingsdesign:
Opvallen, verleiden en overtuigen.

Alles wat we bij Xtra doen ziet er fantastisch uit. Wij zijn van mening dat het ontwerp iets over je moet uitroepen en daarnaast  een duidelijk verhaal moet hebben die elke zintuig prikkelt. Elke briefing vraagt om creatieve vrijheid om alle mogelijkheden te ontdekken en onze verbeelding te kunnen aanspreken. Dit is een reden waarom we liever niet werken  aan projecten waar design richtlijnen belangrijker zijn dan de marketingdoelstellingen. Buiten de informatieve functies van een verpakking zijn er namelijk ook emotionele functies die belangrijk zijn om tot een verkoopsucces te komen.


MET DE JUISTE VERPAKKING VERHOOGT U
DE VERKOOP OP DE WINKELVLOER.

Xtra Marketing & Sales is als full service Retailbureau en specialist op het gebied van internet marketing, printed media en packaging design. Packaging design, oftewel het ontwerpen van verpakkingen, is een interessant en veelal langlopend proces waarin een goede communicatie met u als klant onmisbaar is. Door onze ervaring op dit vlak kunnen wij u als geen ander in dit proces begeleiden en adviseren.


MEER VERKOOPSUCCES OP DE VIERKANTE CENTIMETER.

Xtra heeft met succes verpakkingen ontworpen voor o.a. Vero ManPower, Vero Hygienic, duParc, Sorbo, Dane Motor fashion, Difi Motor fashion, Mercerie Lacets, In2Bake en meer. Voorbeelden hiervan vindt u in onze portfolio.

 Wilt u meer weten over de mogelijkheden van verpakking ontwerp? Neem dan eens contact op met de professionals van Xtra. Wij komen graag bij u langs voor een verkennend gesprek en luisteren graag naar uw nieuwe kansen. Bel voor een vrijblijvende afspraak. Tel. 076 767 67 305